post
Spread the love

Daca vrei sa iti schimbi stilul alimentar, nu neaparat sa slabesti ci pentru a deveni mai sanatos, trebuie sa urmaresti cateva reguli importante:

  • – evita orice fel de fainoase la birou: sticksuri, covrigi si covrigei, maxi-mix, crochete, pufuleti etc
  • – nu indulci cafeaua cu zahar/fructoza/indulcitor artificial/zaharina. Alege xylitol sau stevia sau deloc.
  • – nu ruga niciodata colegii sa iti ia ceva din oras.
  • – nu pleca cu burta goala de acasa pentru ca vei ajunge sa rontai prostii toata ziua
  • – daca simti nevoia de a rontai ceva, poti manca fructe. Trateaza-le ca pe dulciuri daca esti la dieta
  • bea ceai verde si apa.
  • – sunt recomandate 3 mese principale si 2 gustari, incearca sa respecti asta.
  • – coreleaza intotdeauna cu nivelul de activitate fizica din ziua respectiva. Nu manca multi carbohidrati daca nu ii si consumi intr-un timp relativ scurt.
  • – mananca o sursa de proteina la fiecare masa (carne, oua, lactate fermentate, seminte diverse).
  • Poţi să-ţi iei o lipie libaneză, cu piept de pui la grătar, roşii, salată verde, ardei gras şi castravete pentru masă principala (că un fel de shaorma dietetică) sau, dacă vrei să elimini complet pâinea din alimentaţie, poţi să-ţi faci mini-sandvişuri de piept de pui sau mozzarella, numai că în loc de pâine să foloseşti două bucăţi de ardei gras, kapia. O altă varianta ar fi  orez cu legume.  Salată de ton este, iarăşi o alegere bună. Nu ai nevoie decât de o cutie de ton în apă, salată verde, roşii, ardei, castraveţi, capere, măsline verzi, suc de lămâie, ulei de măsline, sare, piper şi ai parte de un prânz gustos şi sănătos!
  • Masa de pranz trebuie luata in jurul orelor 12:00-14:00. Putem manca pachetelul adus de acasa, putem lua masa la cantina existenta la serviciu sau putem comanda mancare prin firmele de catering. Se pot comanda meniuri din ce in ce mai bune, industria de catering a inceput sa imite din ce in ce mai mult pranzul clasic, inclusiv mancarurile «ca la mama acasa», care, preparate dupa anumite norme, pot oferi persoanelor active un pranz pe care singure nu si-l pot oferi. Cantinele prezente in institutii sunt un alt pas catre civilizatie, prin faptul ca ofera minimum doua avantaje: sunt un element de ordine in orarul alimentar si vin de obicei cu mai multe feluri de mancare, care pot acoperi foarte bine nevoile nutritionale de baza: proteine, carbohidrati si grasimi. Exemplele de variante bune pentru pranz: supa de legume, gratar de pui + legume + paine, mancare de mazare cu carne, orez + legume + carne, paste fainoase + branza sau sos tomat, tocanita cu cartofi, carne si legume, salata cu ton si paine, ficatei de pui + piure + muratura.
  • Daca vrei sa iei un pranz sanatos chir de la tine de la birou, nu ezita sa comanzi mancare ca la mama acasa de la Angy Fast Food!